Belastingen betalen

In gemeente Waadhoeke heffen we belasting. U betaalt belasting voor het riool, afval en uw woning. Het betalen van deze belastingen kan op verschillende manieren.

Zelf overmaken via de bank

Heeft u de gemeente geen toestemming gegeven om het geld voor de belastingen automatisch van uw rekening af te schrijven? Dan vragen wij u het bedrag zelf over te maken via de bank. Of via uw eigen overschrijvingsformulieren. We versturen geen acceptgirokaarten meer. Het bedrag mag u in drie termijnen betalen of in één keer. Als u ervoor kiest om het in één keer te betalen, dan moet u dit doen voor de eerste vervaldatum.

Aanslag betalen met automatische incasso

U kunt ook gebruik maken van automatische incasso. De gemeente schrijft het geld dan automatisch in acht termijnen van uw rekening af.

Rekeningnummer wijzigen

Wilt u uw rekeningnummer wijzigen? Dat regelt u ook via het formulier 'Automatische incasso regelen'.

Kwijtschelding

Heeft u niet of net voldoende geld om in uw levensonderhoud te voorzien? U komt dan misschien in aanmerking voor kwijtschelding. Vraag dit met uw DigiD aan bij het Noordelijk Belastingkantoor (voorheen Hefpunt). Let op: Alleen de persoon die met zijn of haar naam op de aanslag staat, kan kwijtschelding aanvragen.

Elk jaar in de laatste week van februari ontvangt u twee aanslagen. Een aanslag voor de gemeentelijke belastingen van gemeente Waadhoeke en een aanslag van het Noordelijk Belastingkantoor voor de waterschapsbelastingen. Wilt u kwijtschelding aanvragen? Dat kan pas wanneer u beide aanslagen heeft ontvangen.

Wat heeft u nodig?

Uw Digid-inlogcode om kwijtschelding aan te vragen.

Betalingsregeling

Kunt u de gemeentelijke belastingen door omstandigheden niet op tijd betalen? Dan kunt u een betalingsregeling aan vragen. Wij nemen telefonisch contact met u op om het verzoek te bespreken. Lukt dit niet dan sturen wij een e-mail of een brief. 

Bezwaar

Bent u het niet eens met de aanslag? Of heeft u onterecht een aanslag gekregen? We willen u graag helpen. Neem contact op met ons. Bent u na het contact met ons nog niet tevreden? Dan kunt u bezwaar indienen.