Belasting betalen

Jaarlijks ontvangt u van gemeente Waadhoeke een rekening voor het betalen van de gemeentelijke belastingen. U betaalt belasting voor: 

  • Het riool; 
  • Afvalstoffen; 
  • Uw woning of pand (OZB).  

Het betalen van deze belastingen kan op verschillende manieren.

U kunt betalen via een automatische afschrijving. De gemeente schrijft het geld dan automatisch in 8 delen van uw rekening af. Het aanvragen, stopzetten of het aanpassen van uw rekeningnummer regelt u zelf makkelijk en snel via onderstaande knop door in te loggen met uw DigiD.

Heeft u een automatische afschrijving ingesteld? Dan schrijven wij op deze 8 data de termijnbedragen van uw rekening:

  • 31 maart
  • 28 april
  • 31 mei
  • 30 juni
  • 31 juli
  • 31 augustus
  • 29 september
  • 31 oktober

Betaalt u liever niet via een automatische afschrijving? Dan vragen wij u het bedrag zelf over te maken via de bank. Het bedrag mag u in 3 delen betalen of in 1 keer. Als u ervoor kiest om het in 1 keer te betalen, dan moet u dit doen voor de eerste vervaldatum.

Is het momenteel lastig om de gemeentelijke belastingen op tijd te betalen? Vraag dan een betalingsregeling bij ons aan.