Toegankelijkheid
Digitale toegankelijkheid zegt iets over hoe websites en apps zijn gemaakt. Zit een site of app goed in elkaar? Dan kan elke bezoeker die gebruiken. Ook als je een beperking hebt. Dit is heel belangrijk omdat iedereen informatie van de overheid moet kunnen lezen, horen of zien.
Onderzoeken
In onderstaande bijlagen lees je de meest recente rapportage:
- Toegankelijkheidsrapportage WCAG 2.2 niveau AA (pdf, 1.092 KB)
Toegankelijkheidsverklaring
Deze verklaring geldt voor de website https://waadhoeke.nl en onze digitale formulieren.
Gemeente Waadhoeke voldoet aan de toegankelijkheidseisen van de WCAG op niveau AA. Dit betekent dat de website voor iedereen toegankelijk is.
Zo werken wij aan onze toegankelijkheid
- Onderzoek: Onafhankelijke deskundigen toetsen regelmatig (onderdelen van) onze website op toegankelijkheid. Gevonden problemen lossen wij duurzaam op.
- Automatische toetsen: Wij laten onze website regelmatig automatisch toetsen.
- Interne controle vóór publicatie: Onze redactie toetst vóór publicatie alle inhoud op toegankelijkheid.
- Periodieke interne controle: Onze redactie voert regelmatig tussentijdse controles uit op de inhoud.
- Software: Onze redactie gebruikt speciale software om informatie (tekst, beeld, video) beter toegankelijk te maken.
Toegankelijkheidsproblemen melden
Loop je tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heb je een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via webredactie@waadhoeke.nl.
Wat kun je van ons verwachten?
- Binnen vijf werkdagen krijg je een ontvangstbevestiging.
- We informeren je over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen drie weken is het verzoek afgehandeld.
Handhavingsprocedure
Ben je niet tevreden met de manier waarop je klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kan je contact opnemen met de Nationale Ombudsman.